Monday, September 8, 2008

just a child..

haluu.. just checked the final exam timetable and i have aos exam on 30th oct n i have to submit my thesis on d 31st oct..haih..i dono wat to feel anymore.. y must there be examinations for honours? tak ckup ke all the research and essays??? nevertheless, i know that by 1st on nov i'll be free..free like a birddd...weeee..cant wait =D

actually i wanted to post about this.. yesterday tetibe terigt zmn kecik2..den tergelak sorg2 n share it wit ayer n gelak2 lagi..

1. kan bdk2 kecik slalu cam ade imaginary fren n i used to have one when i was very2 small..tak igt la umur..maybe around 4 or 5 years old kot..he was a guy..n i called him 'BIN'.. like ahmad 'bin' ali..yes that BIN..haha..i didnt remember much about him but my mom will always tell me stories about me n him when i was bigger..hahaha..but i remembered this one incident till now.. before i went to fatima kindergarten i went to this islamic tadika somewhere (tak igt lak).. one day my uncle sent me n before reaching my tadika, i screamed..stop2..BIN nak turun sbb skolah dia kat sini..wahahhaha.. creepy lak..keh keh..of cuz la my uncle terkejut..tgh bawak keta sruh stop tgh2 jalan..hahaha.. i cant remember when did i stop having him as a fren..maybe when my brother was born kot..kekekke..

2. i used to be afraid of those women wearing purdah.. dlu takot la nk gi globe silk store sbb ramai pompuan pakai purdah dkt situ..haha.. takot sbb nmpk mata jek kot n i always think maybe derang ni takde hidung n mulut..seriously..i will cry n hide behind my mom n merengek nk balek..hahaha..

3. i used to hate my brother..yg bwh i tu la.. biase la kan bdk2.. den my mom would say that bile ade org dtg my house jek..i will always ask the person to bwk balek my bro..haha..den bile my brother started crawling..my grandma told me that i asked her..tok, adek ni binatang ke? nape dia gerak camtu? wahahhaha..terok2..

4. oh at the same tadika islam tu.. ade diz one boy pernah gigit my lutut..hahahah..i cant remember y..i cant remember who..haha..but i remembered this incident because my mom slalu cite..haha..pelik n funny..nape la bdk tu gigit lutut i..out of all the things..lutut pulak? ahhahahaha..

5. when i was in fatima kindergarten..kan ade sports day..n this one year i had to masuk like 2 acara..i cant remember y.. den one of it is lari dlm guni.. den i used to tel my mom everytime lps practice ckp penat la lari dlm guni n all..den bile sports day.. i actually run like really2 slow..n i tot i was fast enough..susah la nk explain how slow i was..mcm kalu kaki u dibelit2 ngn kain kot..that's how slow i was..it was caught on camera btw.. everybody around me started laughing.. n yes this incident pun slalu dijadikan bahan from my family..huhuhu..

well, i think there's a lot more tp takpela..next time la kot.. childhood memories always the nicest..d funniest.. i think wat i;ve been thru masa kecik2 dlu lain kan from d kids nowadays..haiyo d kids nowadays ade yg ade hp..ade yg bleh chat gune ym..ish ish.. mane dah derang main masak2..mesti derang main video games..takpun main computer games..hebat ok..tak reti sgt bace but main game hebat..hahha.. technology! kekke..

6 comments:

fatinnRahman said...

hahaha! kak ainee! i was laughing like mad reading ur post nie.. lawak sungguh.. haha.. the part yg u tanye ur nenek kenape adek u gerak camtu, binatang ke? hahahahaha.. sumpah lawak gile! *gelak guling2*

iynas said...

budak2 skarang mmg canggih-manggih..but i guess zaman kanak2 tanpa techno lg best kot..hehehe..

Anonymous said...

hahahahha...couldn't agree more with fatin....gile kejam...mwkakkakak...

well, I remembered my sis once confessed to me yg die penah ketuk my kpale gune colour pencil stadler luna yg 36 batang tuh....but not kotak...yg besi ok...heuheuhe...

akak2 mmg dengki ngan adek2 kan...sian kami...hahahhaha...sonok la terigt zmn d0lu2...

aineetigger said...

hahaha..ye zaman kanak2 takde techno mmg lagi best..br la adventurous..hehe

well, kakak2 tak dengki ngn adek2..adek2 yg notti..muahahaha

Liz-A-Tou-tou said...

kakak2 mmg camtu kdg2... kakak i dulu pnah perdaya i.. "Ok adik, sapa habiskan ice cream plg cepat menang!" pastu i pun gi la mkn cepat2 sampai abes. Tgk2 dia gi makan slow2..enjoying her ice cream. Pastu i pun meleleh kat situ tgk dia menikmati es krem dia.."Kak nak skit?".. "Tak leh, adik dh menang.."

haha.

Ainee, lwk la ur childhood memories! cam cartoon! ;) lol hahaha

Nash said...

gigit lutut??

*gelak guling2*

org pakai purdah takde idung???

*gelak guling2 lagi*

ur brother gerak sebegitu bagai binatang???

*gelak guling2 lagi dan lagi dan lagi dan lagiiii*